Genel olarak anne ve çocuk sağlık sistemlerinin önemli bir bileşeni olan ebelerin niteliklerini belirleyen en önemli etkenlerden birisi de onların eğitiminde rol alan öğretim elemanları, ebeler ve eğitim ortamını paylaştıkları akran gruplarıdır. Bu nedenle öğrencilerin bu niteliklere yönelik beklentilerinin belirlenmesi önemlidir. Tanımlayıcı desende yapılan bu araştırmanın amacı ebelik bölümünde eğitim gören öğrencilerin öğretim elemanı, ebeler ve akran gruplarında bulunması gereken niteliklere yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünde eğitim gören lisans öğrencileri oluşturdu. Örnekleme 2017-18 eğitim öğretim dönemi güz yarıyılında eğitim gören ve araştırmaya katılmak için yazılı olur veren 262 öğrenci alındı. Veriler, üç açık uçlu sorunun bulunduğu (bir ebe adayı olarak sizce ebelik bölümünde bulunan öğretim elemanında, uygulama alanlarınızda çalışan ebede ve bölümünüzde bulunan öğrencilerde, hangi niteliklerin bulunmasını beklersiniz, maddeler halinde yazınız?) bir soru formu aracılığı ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler (sayı ve yüzde) kullanıldı. Öğrencilerin % 94.7’si öğretim elemanında bulunması beklenen ilk niteliği “bilgi ve becerisi yüksek olmalı” şeklinde ifade ederken, uygulama alanında karşılaştıkları ve birlikte çalıştıkları ebelerde “sabırlı ve anlayışlı olmalı” (%95.4) birinci nitelik olarak belirtti. Öğrenciler için akranlarında (ebelik bölümü öğrencileri) bulunması beklenen birinci niteliğin “yüksek özgüven” (93.5) olduğu belirlendi. Sonuç olarak ebelik bölümünde öğrenim gören öğrenciler; eğitimlerine katılan öğretim elemanlarında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmayı, ebelerde sabırlı ve anlayışlı olmayı ve akranlarından da yüksek özgüven niteliklerini önceliklediler.
Araştırma etik ilkelere uyularak yürütüldü.
Yok
Araştırmaya katılan tüm öğrencilere ve uygulanmasına izin veren kuruma teşekkür ederiz.
One of the key factors determining the qualifications of midwives, integral to maternal and child health systems, is the role of educators, midwives, and peer groups in their training. Thus, identifying students' expectations regarding these qualifications is important. This descriptive study aimed to determine the views of Midwifery Department students on the qualifications that should be present in instructors, midwives, and peer groups. The study population consisted of undergraduate students from the Midwifery Department at Sivas Cumhuriyet University. A total of 262 students enrolled in the 2017-18 academic year's fall semester who gave written consent were included in the sample. Data were collected using a questionnaire with open-ended questions, asking about the qualifications expected in instructors, midwives, and peers. Descriptive statistical methods (frequency and percentage) were used for data analysis. The majority of students (94.7%) stated that the primary qualification for instructors should be "high knowledge and skills," while "patience and understanding" (95.4%) was the primary qualification for midwives in practice areas. For peers, the first qualification expected was "high self-confidence" (93.5). In conclusion, students prioritized high knowledge and skills in instructors, patience and understanding in midwives, and self-confidence in peer.
Academician Quality Midwife Quality Midwifery Quality Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 3 Sayı: 1 |